Sean Percival on investor Silicon Valleys asuvas äriinkubaatoris 500 Startups. Ta on investeerinud rohkem kui 900 ärisse, millest enamuse põhifookus on e-äri. Tema nõuandeid veidi Eesti oludele ümber kohandes, on allpool välja toodud viis põhilist nn algajaviga e-äris ja nõuanded, kuidas neid vältida.  

1. Ettevõtte loojatel jagub tihti rohkem kirge valdkonna vastu kui kogemust.

Kui tunned end selles situatsioonis ära, siis palka tööle inimesed, kellel on põhjalikud teadmised e-ärist. Loo pidevalt tutvusi valdkonna ekspertide ja juhtide seas.

2. Postitamine peab olema kiire ja soovitatavalt tasuta.

Kliendid eeldavad kauba kiiret kättesaamist. Kuivõrd postikulu on uuringute järgi üks põhilisemaid tõrkeid e-poest tellimisel, siis paljud e-kaupmehed pakuvad tasuta paki kättetoimetamist. Tihti on seda mõistlik teha teatud ostusummast alates. Paku klientidele rohkemat, kui oled lubanud ning võimalike eksituste korral, tee alati kliendile allahindlust. Ootamatud lisaväärtused muudavad suure tõenäosusega ühekordsed ostjad püsiklientideks.

3. Noored firmad opereerivad tihti liiga madalate marginaalidega.

Seega proovi need kohe alguses paika saada. Hiljem hindu tõstma hakata on keeruline. Allahindlustega peaks olema etttevaatlik. Pole mõtet pakkuda neid esimese ostu sooritajale või pidada sihtrühmaks kliente, kes seda eeldavad. Pigem paku allahindlust hiljem klientidele, kellega on müük pooleli jäänud.

4. Õpi investoritega ühes keeles rääkima.

Kui tegu on suurema äriga, millele otsid investoreid, siis väldi trendikaid ja liiga turunduslikke väljendeid ning ümmargust juttu. Katsu rääkida riskikapitali investoritega ühes keeles, milleks on oma peamise idee, konkreetsete numbrite ja äriplaani esitamine. Veel üks vihje: statistiliselt investeeritakse vähem neljandas kvartalis, nii et katsu investoritega kontakti saada aasta alguses.

5. Uued ettevõtted teevad tihti turunduses prohmakaid, seega katseta erinevaid taktikaid.

Kuivõrd tänapäeval on palju erinevaid turunduskanaleid, siis võib veidi aega minna, kuni leiad sellised, millega jõuad oma sihtrühmani. Pea meeles, et lihtsam ning tulemuslikum on müüja korduvklientidele, seega kogu kliendiandmeid ja kaasa nad turundustegevusse erinevaid kanaleid pidi: SMS-id, uudiskirjad ja e-kirjad, telefonikõned, Facebooki postitused jne.

 

Tekkis huvi e-poe lahenduse vastu? Küsi hinnapakkumist.

Allikas: Magento blogiartikli põhjal.

 

ambientia

Blogi