Vaatamata sotsiaalmeedia võidukäigule e-kaubanduses, on e-kirjade turundus jätkuvalt üks kõige võimsamaid tööriistu klientide kaasamiseks. USA uuringutarkvara Custora andmetel moodustab e-kirja turundus 7% kõigist e-kaubanduse lehekülgede külastusarvudest, olles teisel kohal otsingu järel (15.8 %). 

Kui soovid rohkem kliente ja müüki suurendada, siis tutvu järgneva kaheksa nõuandega, mis tõotavad edu e-kirja turunduses.


1. Asjakohasus on võtmetegur.

Edukas e-kirjade turundus algab klientide segmenteerimisest. Üks kommunikatsiooniviis või kampaania ei too edu kõikide klientide seas ühtmoodi.  Näiteks: kui müüd nii naiste kui ka meeste riideid, siis pole mõtet saata kogu kliendibaasile infot meeste särkide allahindluse kohta. Halvimal juhul lõpetavad naised, kes e-kirja avavad, ka kõikide Su järgmiste uudiskirjade avamise.

Uudiskirjade teenusepakkuja MailChimpi uuring näitas, et segmenteeritud uudiskirjade saatmine spetsiifilistele segmentidele kasvatas kirja avamise protsenti 14 % võrra ja parandas 15 % soovitud kliki tegemise protsenti. Segmenteerimine vähendas ka bounce rate`i, spammi raporteerimise ja uudiskirjast loobujate arvu.


2. Mõtle kõigile seadmetele.

E-kirja testimise tarkvara Litmuse andmetel avatakse 53 % e-kirjadest mobiilses seadmes. See number on kasvamas, mis muudab väga oluliseks responsiivse disaini intergreerimise oma e-kirja turunduse strateegiasse. Responsiivne disain on lühidalt öeldes selline, mis ennast ise kohandab vastavalt sellele, mis seadmes Su uudiskiri avatakse. Vaatamata sellele, kas kiri avatakse sülearvutis, tahvelarvutis või nutitelefonis – kasutajakogemus peab samasugune olema. theExperian uuringu alusel, näitavad need e-kirjad, kus kasutatakse responsiivset disaini 63 % suurust kasvu soovitud klikkide tegemises ja 18 % kasvu tehingutasudes, nii et seda infot oleks kasulik arvesse võtta.

3. Kogu ja kasuta andmeid.

Veebilehe külastajate käitumist tasub jälgida ja neid andmeid kasutada. Näiteks, kui külastaja  on juba ostu sooritamas, kuid lahkub viimasel hetkel ostukorvist, võib see olla üheks anduriks, mis talle ostule kutsuva e-kirja saadab. Kui ta pärast meeldetuletust tagasi ei tule, võid ta lisada järgnevate kampaaniate nimekirja, et teda müügitunnelis hoida.


4. Ole personaalne.

E-kirjade personaliseerimine on üks kõige lihtsamaid ja efektiivsemaid viise oma klientide tähelepanu tõmbamiseks. Kuivõrd e-kirjad uputavad tänapäeval postkaste, siis ilmselt jäetakse see tähelepanuta, kui see eriliselt esile ei tõuse.
Aberdeen Group ütleb, et personaliseerimine parandab klikkide arvu 14 protsendi võrra ja parandab konversiooni 10 % võrra. Personaliseeritud pealkirjad ja tegevusele kutsumised (call-to-actions) on eriti kaalukad.
– Pealkirjad: e-kirjad personaliseeritud pealkirjadega saavad 26 % võrra paremaid tulemusi (unikaalseid avamisi) kui mitte-personaliseeritud. (Experian)

– Call-to-Action: Personaliseeritud call-to-action-id (CTA-d) saavad 42 % võrra rohkem kontakte või vormitäitmisi, kui need CTA-d, mis on kõigile samad. (HubSpot).

E-kirjade personaliseerimine võib olla tegur, mis mõjutab ostu sooritamist kas sinu või su konkurendi juurest.


5. Pane automatiseerimine enda eest tööle.

Kasuta turunduse automatiseerimist, et e-kirja kampaaniate kaudu jätkuvalt uusi kontakte saada. See võimaldab sul metoodiliselt kontakti hoida ja saata sihitud sisu erinevatele kliendinimekirjadele, mis iganes faasis nad kliendi elutsüklis on. Lõpptulemusena võiks võimalikult palju interaktsiooni automatiseerida, varustades potentsiaalseid kliente asjakohase sisuga vastavalt sellele, millal ja kuidas nad seda soovivad saada.
Kolm kõige populaarsemat viisi turunduse autoatiseerimiseks on järgmised.
– Ostukorvi meeldetuletused
– Meeldetuletused, mis põhinevad otsingute ajaloole
– Ristmüügi e-kirjad

6. Kasuta pealkirjarida.

E-kirjade pealkirjadel lasub peamine vastutus turunduskampaaniate edukal läbiviimisel.Lähtuvalt sellest, kuidas sa pealkirja sõnastad, on see kas esimene asi või viimane, mida klient või potentsiaalne klient näeb. Üldjoontes peavad pealkirjaread olema lühikesed ja kirjeldavad. Proovi need personaliseerida ning vaata, et need oleks konkreetse sihtrühma vajaduste ja soovidega kooskõlastatud.

7. Tugevda sõnumit pildimaterjaliga.

Nii tähelepanu tõmbamise kui ka parema info kommunikeerimise nimel tasub e-kirju rikastada pildimaterjaliga. Pildid müüvad vähemalt sama hästi, kui e-kirja sisu. Oluline on, et sisu ja pildid ühtset sõnumit koosmõjus tugevdaks ning selle tõttu suurendaks klikkide arvu kodulehele. Kindlasti tee ka pildid klikitavaks.

8. Kasuta kaasakiskuvat Call-to-Action-it.

Pärast aja, raha ja energia kulutamist turunduskampaaniale, jätavad mitmed e-ärid ikkagi sõnumisse sõnastamata tugeva CTA (call to action ehk konkreetsele tegevusele kutsumine). See lõppkokkuvõttes tühistab edukalt eesmärgini jõudmise võimaluse. Kasuta pealkirja, pilte ja teksti selleks, et kommunikeerida ühte tugevat CTA-d. Mitu  erinevat võivad kiirelt lugejat ärritada, kui nad vaid paar sekundit e-kirja jälgivad. Nii et väldi kõikvõimalikku, mis võib segadust tekitada ning tee oma sõnum kristallselgeks.

Tekkis huvi e-poe lahenduse vastu? Küsi hinnapakkumist.

Allikas: Magento blogiartikli põhjal.

ambientia

Blogi